onsdag, augusti 15

Två fina dagar

När jag satte det nya låset på boden i måndags noterade jag att det var fantastiskt bra förutsättningar för vattenskidåkning. Sydlig vind och bara små små krusningar på vattnet. Senare vid lunchtid träffade jag Christofer ute i västra hamnen och vi kom överens om att det minsann skulle bli åka av. Det blev det också! Åkte riktigt mycket wake och fixade till tekniken en aning. La inte till båten förrän solen var såhär fin, ja jag vet att det syns dåligt på bilden, men den såg ut som ett stort rött eldklot, man kunde höra hur det fräste när det sjönk ner i vattnet.

Igår var det jourdag och vädret lika fint. Hade inte tänkt vara där ute så länge men var plötsligt huvudansvarig och fick se till så att alla grejerna kom in i boden och båten blivit nattad. Fler åkare än någonsin den här säsongen tittade ner och jag kom inte hem förrän vid 22.

Idag har jag åter igen panikont i nacken och jag bara hoppas att jag klarar mig två dagar till. Ligger ner i sängen på min muppkudde och läser.

----------------
Now playing: Josh Rouse - Summertime
via FoxyTunes

Inga kommentarer: