onsdag, augusti 29

Min skräptelefon!

Åååh! Är riktigt irriterad på min mobiltelefon. Den är allt annat än stabil. Problemet är att jag inte vet om det beror på att den kanske blev lite vattenskadad trots allt eller om det är nätet som krånglar eller vad det är. I alla fall så har jag den senaste uppdateringen i den så det kan jag inte skylla på. Kanske uppdateringen det är fel på?

I alla fall så har folk problem att ringa till min mobil, telefonsvararen går igång direkt och det verkar som att jag har stängt av telefonen... men den som känner mig vet att jag inte klarar av att stänga av mobilen... egentligen mest för att jag använder den som klocka och har ett lika stort behov av att veta vad klockan är som den normalstressade svensken. (Kollar säkerligen tre gånger i timmen)

SMS som skickas till mig får jag sådär en två-tre gånger med nån timmes mellanrum.

Innan har jag kunnat ringa ut men nu plötsligt så får jag lite olika felmeddelanden, alla egentligen baserade på att nätet är överbelastat eller inte tillgängligt. 3G är ett minne blott och GSM-staplarna ser ut att vara kopplade till en blingig bergssprängare från 80-talet... upp och ner, upp och ner... till takten av Howard Jones.

Det jag försöker säga är: Jag är inte sur på dig för att jag inte svarar i telefon eller ringer. Det är lite mycket för min telefon just nu bara... jag måste vänta tills den kommer ikapp tillvaron och mitt tempo. Jag vet inte hur länge den har sjukskrivit sig men normalt är väl nån vecka så att de värsta skakningarna från väggkraschen går över.

Under tiden fungerar den utmärkt som klocka och det är jag glad för!


----------------
Now playing: Howard Jones - New Song
via FoxyTunes

3 kommentarer:

Elias sa...

Förlåt att det inte har med saken att göra... men läste du någonsin Norwegian Wood (Murakami)?

Emma sa...

Nä, tyvärr har jag inte hunnit läsa den än, tappade bort den bland andra böcker som jag också skulle läsa... det har bara blivit South of the Border, West of the Sun av Murakami hittills. Men den tyckte jag väldigt mycket om.

Elias sa...

Läser The Wind-up Bird Chronicle nu och kommer fram till att, jag vill läsa ALLT av Murakami :)

Hur går livet annars? Vad är det som du gör mest (förutom ber till mobilguden om snabbt tillfrisknande)?