torsdag, december 14

Vegan + julbord = ?

Ååååh nej! Fick in en sen anmälan till lördagens julfest igår... lite försynt sådär... hon är vegetarian, tål inte mjölkprotein eller sojaprotein, inte heller kakao.

Även om det är fel tolkning så gör jag ändå ofta misstaget att tänka att vegetarianer äter ägg och fisk, många som kallar sig själva vegetarianer äter nämligen det. Men inte denna gången.

Jahapp... vad har man då på ett julbord som passar en vegan? Man kan göra som Håkan-Bråkan och bara äta potatis. Eller så kan man slå på stort med brysselkål, brunkål, rödkål och gravlaxsås.

De 18 köttätande personerna i de Aderton behöver helt enkelt hjälp med veganidéer.

Istället belönades jag igår kväll med att få en vämjelig låt på huvudet, jag har fortfarande inte blivit av med den. "Aaaaaaaaaaaaaah, du får göra som du vill men AAALDRIG förråda deeeeeeen som lever inpå din sjäääl", totalt vansinne... som jag konstaterade igår: Patrik Isaksson är liksom en sån där man vill kräkas dåligt av en natt och sen glömma. Mats ville helst dö också, jag tycker kanske inte att han är värd det. Det enda som kan göra hans existens berättigad är om han lämnar musikscenen. Bara det faktum att Enya kunde få mig att nynna på en annan melodi en kort stund säger allt.

Idag ska jag hitta en bra låt att lyssna på, gärna någon med brysselkål.

Inga kommentarer: