tisdag, december 12

När man påminns om favoriter

Såg precis New York Waiting... jag ger inte så mycket för den filmen. Den kunde ha varit fantastiskt vacker och den kunde berättat om fantastiska personligheter, men nu utelämnade den allt (nästan) och det blir lite platt. Lite som ett dåligt ögonblick med James Blunt.

Men musiken är fantastisk! Inte så konstigt, i princip bara svenska singer/songwriters och Tori Amos. Dagens album blev Tori Amos Scarlet's Walk (speciellt låten A Sorta Fairytale även om den inte är med i filmen) och dagens låt blev Elin Sigvardssons When it comes to you... blir jämt glad av den låten :)

En ny bekantskap som jag inte tänker släppa på ett par dagar är Ebba Forsberg. Du som delar min oklanderliga musiksmak kommer gilla henne.

Hela soundtracket går för övrigt inte att köpa, det gör mig ledsen! Uuuuääääh! En massa bra låtar som går mig förbi... gillas inte!!!

Inga kommentarer: