tisdag, december 26

Bättre med guld?

I vad som känns som väntan på nästa OS (middagen) så letade jag fram nagellackremover i husets badrumsskåp. Dags att ta bort det mörkt vinröda nagellacket som suttit kvar sen kvällen innan julfesten... typ en 12 dagar alltså. Det var fult redan på julfesten... nu var det jättefult, har gått i en vecka och gömt händerna men ändå inte orkat bry mig... jag är lite personen som ska ha taskigt avskavt nagellack på nåt vis, hänger säkerligen ihop med att jag inte är personen som klarar av att ha läppstift, sånt bits av direkt. Nä, man ska inte försöka vara nåt man inte är... jag får gå och vara ständigt avundsjuk på tjejer som lyckas hålla sin franska manikyr hur länge som helst, jag klarar inte sånt, sover de med vantar eller? :)

Men när jag letade efter remover i mammas lilla korg med nagelsaker hittade jag ett nytt lack som jag var tvungen att prova. Hon påstår att det är mitt för hon skulle aldrig köpt det... jag vet inte om jag vill erkänna att jag skulle köpt det heller, jag tror hon fått det i present, kanske av någon som inte visste bättre... det är rosaguldigt och väldigt skimrande. Finns inte en chans i universum att jag köpt det. Menmen... nu sitter det där det ska på mina tio naglar och kommer inte att komma av förrän jag har letat upp min remover hemma i Malmö. Förmodligen inte innan nyår.

Nu ska jag ägna mig åt att plocka ut viner till nyårsmiddagen...

Inga kommentarer: