måndag, december 25

Julen i det Engwallska residenset




Om man tar en bild snett kan det bli konstigt sen...

Har varit i Båstad och hälsat på morbror, moster och kusin vitamin. Det var trevligt... förutom en fin amaryllis hittade jag även en kakelugn som jag kanske måste se till att få uppmurad i min lägenhet.

Julhelgen har sett ut sådär som den brukar hos familjen Engwall. Per handlar i sista stund det som lillasyster säger att familjen vill ha. Det haglar av böcker skrivna av årets nobelpristagare. Ola glömmer bricanylen och måste åka till Malmö och hämta den... eftersom han inte kör bil blir det en familjeangelägenhet att ordna fram bricanylhelvetet... detta året hämtades den hos mig och min gran fick samtidigt lite vatten. Min intention är att gå upp tidigt och äta frukost med familjen men jag misslyckas och det blir mer lagom med lunch. Det kollas på en ansenlig mängd film, dricks portvin och moscatel med choklad... ingen knäck och ingen ischoklad (mer än den som gavs i gåva... tokäcklig) thank God!

Årets mest efterlängtade julklapp var en röd iPod och den fick jag, tack rara föräldrar! Livet utan en iPod är knappt värt det faktiskt... det har varit tyst på mina promenader sen i september då den gamla iPoden dog. Men NU! Happy Happy Joy Joy!

Inga kommentarer: