lördag, september 20

Sviterna av resan

Redan igår kände jag lite i halsen att det retade och jag somnade på natten med halstablett i munnen och vaknade nån timme senare när den var slut och det återigen gjorde ont. Är det någon mer än jag som kommit på tekniken att sova med halstablett i munnen? Funkar väldigt bra i alla fall.

Tidigt imorse åkte Philippe till Rom på konferens så jag har varit ensam hemma med Snuffan. Vaknade nån timme senare när Saphira fått tag i en rulle silvertejp. Redan då hade jag en känsla av att hon inte skulle tycka att jag var rolig alls idag. Mycket riktigt, hon tycker att jag är hur tråkig som helst. Jag vill ju bara ligga och sova bort febern och dricka varmt när jag är vaken. Promenaderna blir korta och lekstunderna obefintliga. Hittade på ett bra sätt att aktivera henne som leder till att jag blir aktiverad imorgon. Både lunch och middag packades in i tomma pastakartonger. Det tog henne ett tag att få ut alla torrfoderkulorna och hon hade väldigt roligt under tiden. Även efteråt hade hon roligt då hon rev kartongerna i tusen småbitar. Så min aktivering består i att få upp alla tvåtusen bitarna.

Men det får bli imorgon... nu ska jag dricka upp min varma choklad som jag gjorde sen jag tröttnat på te och nyponsoppa. Lyckades riktigt bra med en massa kakao och nästan lika mycket socker. Snuffan sover äntligen och det är skönt, ska kanske passa på att ta en tupplur själv när chokladen är slut.

Inga kommentarer: