söndag, september 21

På bättringsväg!

Jag bestämde mig för att jag inte har tid att vara sjuk så därför har jag tömt det befintliga apoteket här hemma och bett brorsan fylla på med mer braiga saker. Jag har fått en massa soppa, panodil, senega, strepsils och nykomlingen Zyx. Zyx är en halstablett med antiinflammatoriska egenskaper som gör att den lindrar smärtan i halsen också. Superbra ju! Heja Sverige som redan kommit på den. Zyx mint smakar som Dr Dryels om ni minns dem, de finns kanske fortfarande. Men lagom mycket mint, ganska söta och fullkomligt hopplösa för gommen om man äter för många.

Trots mina försök att agera pigg så tycker Saphira att jag är hopplöst tråkigt sällskap. Hon springer hela tiden in under sängarna och stjäl diskborstar som vi har på förvaring där tills det är dags att byta i köket. Dock har jag kommit på tricket att torrfoder mycket väl går att träna med. Det behöver inte vara något fancy med salamismak här hemma där det inte finns några andra hundar som stör.

Men vad gör man när man är hängig då? Jag kollar på tv och försöker läsa bok. På tv visar de Cesar Milan på söndagar vilket jag gillar. Lär mig om hur jag inte ska vara med min lilla vovve. Sen visar de även Idol. Men det går inte att kolla på för det är så pinsamt att jag måste byta kanal hela tiden. Har folk inte spelat in sig själva någon gång och hört hur jävligt det låter? Det gör ju ont i hela kroppen att lyssna på.

Nu ska jag värma lite soppa och sen ska Snuffan få mat och vi kan gå på lunchpromenad.

Ett exempel på Idol-humor

Inga kommentarer: