måndag, oktober 8

Tölt är min grej!

För ganska exakt en och en halv vecka sedan kom jag på att jag minsann ville rida islandshästar. Frågan var bara var man lämpligast gör det... det visade sig vara väldigt bra på Brönne Islandshästar utanför Hässleholm.

Annika... den enda med lite ridvana i gänget

För en gångs skull så käkar inte Philippes häst... istället ser de fram emot lite snabbare tölt.

En suddig Kalle... det skakade lite och det hjälpte inte att ta stöd av hjälmen. Väldigt vacker natur... det var det som avgjorde platsen för ridturen.

Min häst Freya... hon såg till att ta mig säkert hem också, även om det höll på att gå illa i galoppen, hon är bättre på att tölta riktigt fort vilket vi hellre gjorde.
Gött att rulla av sig svetten åter hemma i hagen. Jag tror att jag måste åka på fler roliga utflykter... man blir så glad!!!

Inga kommentarer: