onsdag, oktober 31

Första pris går till...

Snart ska jag skriva en massa om min födelsedagshelg och berätta om alla trevliga middagar och fina presenter. Men först måste jag uppmärksamma styrelsen i mitt hus...

De håller bara på att ta pris i inkompetens och förmåga att tänja på reglerna för egen del men vara paragrafryttare mot alla andra i föreningen.

Nu ska jag inte tjata om alla saker utan tar den senaste dumma kommentaren bara och skiter i paragrafrytteriet. Idag har jag tvättid, men eftersom någon stal min tvättid i den vanliga tvättstugan fick jag ta "snabbtvättstugan" istället, satte låset på tvättavlan för att visa att jag är där. Problemet med snabbtvätten är att den inte är så snabb eftersom 1 av 2 maskiner är sönder sen i mitten av september och torktumlaren nån vecka längre än så. Jag funderade tidigare idag på när de tänker laga grejerna så att man kan tvätta ordentligt. Nu när jag kom ner för att byta i den enda fungerande tvättmaskinen står två reparatörer och en medlem av styrelsen nere i tvättstugan. När jag stiger på säger styrelsemedlemmen... "jaha, ja hej.... nä, men vi är klara här ändå... men det är någon som glömt tvätt i maskinen där".

Nej, det är inte någon som har glömt tvätt i maskinen där, eftersom ni brakar in i tvättstugan mitt under bokad tvättid är det nästan troligare att någon faktiskt tvättar.

Inga kommentarer: