torsdag, oktober 30

En ovanlig vecka i oktober

Som jag skrivit tidigare så ställde sig Saaben på Bulltofta rekreationsområde mitt i ösregnet och vägrade rulla en millimeter till. Startkablar hjälpte inte det minsta. Efter att ha pratat med BilPartner och bokat in bilen på verkstaden blev det bärgning i 70 km/h på ringvägen. Betydligt smidigare än de 30 km/h man själv får köra i och jag var supernervös för att göra fel, även om pappa guidade. Det visade sig vara tändblocket det var fel på. Förmodligen blev det inte bättre av att jag och Philippe höll på att försöka starta bilen så länge att det luktade bränt gummi och kom lite rök ur några kablar :). Men nu rullar bilen med glädje igen och det är jag glad för!

Titta va fint! Inte ens den svåra svängen med mycket trafik vid IKEA var nåt problem.

Igår fick jag äran att passa Klara när Karolin och Martin var iväg på ultraljud. Vi lekte med Nana (nalle) och tittade på Ba (lite blandat blomma, bil mm) och sjöng Manamana och Lille katt. Allt gick jättebra och vi hade hur kul som helst. Tittut bakom stolar och under filtar, äta äpplemos och peka på Baaauuu (bananen som låg på fruktfatet). Krisen kom först när mamma och pappa var hemma igen... då kan man kosta på sig lite gnäll. Men även om det var en tidig morgon så var det en bra start på min födelsedag.

Senare på kvällen blev det middag med hela familjen. Fick en massa braiga presenter. Ska köpa nya underkläder som jag ska hålla borta från Philippe när han tvättar och torkar allt i torktumlaren. Sen ska jag gå ut i naturen och använda mig av mina nya böcker: Fältflora, svampbok samt skogens träd och buskar. Jättebra... såna har jag önskat mig länge! När jag får barnbarn ska jag vara en sån där gammal tant som kan allt om naturen och delar med mig av mina kunskaper precis som min morfar gjorde. Sen att jag glömt bort en massa som han berättade är väl kanske naturligt men det stör mig... alltså krävs böcker!

Hello Kitty tog revansch i mitt liv och dundrade in med necessärer, duschcreme och bodylotion. Nu luktar jag jordgubbste :). Till den doften kan jag sätta i mig en massa choklad som syskonen kom med.

Sen äntligen fick jag min älskade stickade tröja från Odd Molly som jag tittat på i flera år. Pekade ut den i Stockholm och tittade sen menande på Philippe... han fattade och jag hade nästan (inte alls) glömt vad som fanns in paketet. Men jag ska vara så fin i den hela vintern! Tack älskling! Du är förlåten för att du glömde mig på morgonen och bara frågade om jag tagit fram bilnycklarna ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Emma, kan man inte få se en bild på den där tröjan du fick i födelsedagspresent? Den måste vara något speciellt... Så nyfiken bara.

Väldigt Anonym Anna Klara