söndag, oktober 12

En bit ingefära

Vi har ju blivit så duktiga i det här hushållet att vi skriver inköpslista. Denna veckan ska det användas en del ingefära i maten så jag skrev upp "en rejäl bit ingefära" på listan jag skickade med Philippe till affären. Hem kom den största biten ingefära jag sett på länge... skrattade så jag fick tårar i ögonen. 396 gram vägde den från början, nu väger den kanske bara 300 gram sen jag använde en del i såsen i fredags.

Annars har helgen varit superskön. Den inleddes förvisso med en väldigt lång fredag då vi bjöd vänner på middag. Men i lördags stack vi ut i skogen i Nackarpsdalen med pappa och hade det riktigt mysigt. Det var helt underbart att se Saphira springa runt som en tok så lycklig hon var. Hon har blivit ganska duktig på att komma vid inkallning. Ute i skogen var hon fri i stort sett hela tiden och höll sig i närheten. Hon har faktiskt lite vallningstendenser, ringar in alla i full fart och kollar så att vi är med. Roligast var när vi hade inkallningsövning, Philippe, jag och pappa stod i en triangel och kallade på Saphira i turordning och hon sprang mellan oss i jakt på godis. Vid ett tillfälle kallade jag och pappa samtidigt, då stannade hon upp, funderade ett tag och sprang sen i full karriär mot mig, rundar mig och springer sen till pappa. Smart tjej!

Stannade sen i Svalöv över natten och tog det väldigt lugnt... Läsa tidningar av olika slag och bok. Sova. Gå ut med Saphira. Äta mat som mamma lagat. Kolla lite på tv. Mysa runt.

Inga kommentarer: