fredag, oktober 24

Aabet

Imorse hade jag bestämt mig för att springa några kilometer ute på Bulltofta rekreationsområde när jag hade lämnat Saphira på dagis. Igår när jag försökte göra detsamma så märkte jag att min Nike+ var sönder så jag fick springa utan guidning och utan att kunna lägga in sträckan för att förbättra mina chanser att klara mitt uppsatta mål på 8 mil på 4 veckor. Idag hade jag Philippes Nike+ istället vilket fungerade alldeles utmärkt. Dock regnade det nåt fruktansvärt så jag var stelfrusen efter 3 kilometer och beslutade mig för att åka hem och ta en varm dusch.

Tji fick jag!

Bilen startade inte. Jag trodde att det var fel på batteriet. Efter att ha tagit bussen hem från Ikea och duschat åkte jag och Philippe tillbaka till Bulltofta i hyrd bil och med nyinköpta startkablar. Inte fan startade Aabet... det var inte batteriet det var fel på. Om någon annan hade suttit där stel och frusen som jag var då jag gjorde analysen hade det kommit till en annan slutsats men så mycket fattade inte jag. Nu skulle en rykande kabel till för att jag skulle förstå att något annat än batteriet var galet. Men vad återstår att se. Aabet står kvar på parkeringen och på måndag får vi bogsera den till närmsta pålitliga verkstad (finns såna i Malmö?).

Kvällen spenderades istället på Philippes gamla jobb. Fredagsmingel med en massa smaskig italiensk mat... kan säga att tunt skuret kalvkött i en vit sås med tonfisk är bland det godaste jag ätit i buffématsväg. Saphira gjorde succé med sitt sitt grisöra och människorna i familjen hade det väldigt trevligt.

Nu ska jag dricka mitt stora glas med vatten som står framför mig, det behövs för att det ska bli varannan vatten totalt ikväll. Måste vila upp mig inför morgondagens Här och Där.

2 kommentarer:

Anna Johansson sa...

Fyra mil i veckan? Där har jag något att förhålla mig mot. Grymt impad! ... och lycka till!

Emma sa...

Njaaa, nu blev det nog lite fel med matten, 2 mil i veckan får räcka! Kom 12km idag då jag gick vilse på vägen hem från Saphiras dagis och tog en omväg på sisådär 4 km :)

Men det är skönt om du är impad ändå!!!