söndag, maj 18

En helg snart till ända

Söndag kväll... har precis kommit hem efter en eftermiddags försök till studier på stan. Började färden med frukost på Bakom Muggen, de har bytt stil lite. Sen vidare till biblioteket som visade sig ha sommarstängt på söndagar. Därefter ett snabbt besök i lobbyn på Hilton, men de har bara Internet för gäster. Så det fick bli några timmar i obekväma stolar på Kramer istället, dock med gratis Internet som nådde hela vägen till Wayne's när vi flyttade oss dit för att fylla på energireserven.

Egentligen har jag mest lyssnat på Takida idag men nu sitter jag återigen och funderar över likheten mellan Kleerups (ft Titiyo) låt Longing for Lullabies och Limahl's Never Ending Story. Samtidigt laddar jag lagligt ner Detektivbyråns album, electronica med dragspel och sköna rytmer. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

LOL, Limahl??? Det var länge sen . .
http://www.youtube.com/watch?v=_PMWtWs3tPo

/Mats

Emma sa...

Jag tillhör släktet som tycker att det är en helt fantastisk låt som jag faktiskt inte slutat lyssna på :D

Men visst är ljudbilden lite lik Kleerup?

Unknown sa...

Ah, har Detektivbyrån äntligen blivit klara med nya skivan. Är den lika bra som det tidigare materialet?