onsdag, maj 27

Facebook rekommenderar

De senaste veckorna har jag varit förundrad över Facebooks otroligt dåliga vänrekommendationer. Det har föreslagits personer som jag inte känner alls och vi har inga gemensamma vänner. Det där med gemensamma vänner brukar ju vara underlaget för de där rekommendationerna. Har jag trott hittills i alla fall men nu tror jag minsann FB har hittat på något annat... tex fick jag nyss föreståndaren för Saphiras dagis föreslagen som vän. En slump bland alla användare eller? Njae, hon finns i min kontaktlista i mailen, även om jag inte bett FB söka den vägen aktivt så tror jag de gör det ändå. Sen har ju Gmail den ogoda smaken att lägga in en massa människor i kontaktlistan så fort det går ett mail till den adressen vid enstaka tillfälle. Jobbigt när man varit ansvarig för diverse olika saker och ett fåtal gånger tvingats använda sin privata mail.

Inga kommentarer: