måndag, maj 4

Dags att lägga av

Nu får jag ta och sluta komma ihåg vad jag drömmer om nätterna för det blir bara helt konstigt. I natt drömde jag att en gammal Svalövskompis mamma och storasyster kom hem till mina föräldrar. Jag och mamma satt snällt och lyssnade på när de pratade och visade oss i en broschyr. Vi var väldigt medvetna om att det var information från Scientologerna. Trots det satt vi snälla och tysta då våra föreläsare har haft några väldigt traumatiska år. Vet egentligen inte om det är en god anledning att hålla tyst men någon slags respekt för att de söker svar var det väl.

Dagen efter så blev jag inkallad på lektion tillsammans med en massa okända personer. Föreläsaren denna gången var en präst och han gav oss ett diskussionsämne. Även detta ledde till Scientologerna. Vi satt i små grupper och diskuterade och skulle sen presentera våra slutsatser. Jag krävde att få tala först. Jag samlade mig lite och började sen prata inför hela klassen.

I nästa ögonblick i drömmen så är jag utanför universitetet. Jag kommer inte ihåg någonting av vad jag har sagt. Vet inte ens hur jag kom utanför huset. Jag var ganska förtvivlad över att inte minnas nåt men satte mig i gräset och solade. Efter ett tag kommer en tjej förbi som jag känner igen från lektionen. Jag frågade henne hur det gått på lektionen och hon tackade lite ironiskt för att jag tagit över hela lektionen och svarat på allt som fanns att svara på.

Känn på den Freud!

Eller ska jag kanske bara fundera över normala saker på dagarna och strunta i Scientologerna!? :P

Inga kommentarer: