måndag, maj 25

Det blir 1980 kr + moms tack!

Min mac är döööööööööd! Jag fick samtalet från macsupport idag. Det är moderkortet som är sönder och att laga det kostar mer än att skaffa en ny dator.

Eftersom hårddisken är oskadd så har all information förts över till en extern disk. Det är den jag kan köpa ut till det facila priset av 1980 kr + moms. Tjena mittbena! Jag vill ju bara ha min musik!!!

Men eftersom firewire la av mot slutet och det inte gick att ta någon backup så hade jag inga alternativ.

Nu konstaterar jag att det är alldeles för dyrt att köpa en ny dator så jag vet inte riktigt var jag ska göra av all min musik så länge och på vilken dator jag ska köra inDesign. :(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ouch. Jag hade lätt kunnat fixat musiken det åt dej gratis, eller för kanske 200:- om delar hade behövts! Eller, ta hårddisken ur datorn och sätta den i en USB-låda hade du kunnat gjort själv. Hmm, du mår kanske inte bättre av att höra det här i efterhand, men jag hjälper dej gärna nästa gång! :)

InDesign kan man ju köra på vilken dator som helst.

/Mats

Emma sa...

Hmmm, jag tror egentligen att den där kostnaden var för att de skulle kolla vad som var fel på datorn, en grundkostnad sas.

Men nästa gång mitt moderkort pajar så ska jag definitivt inte ta den till MacSupport. Jag vet hur det ser ut när det är paj så jag behöver inte den där kostnaden för att få reda på det.

Anonym sa...

Det verkar ju vara nåt jinx med elen hos dej. Nästa dator kan nog behöva ett överspänningsskydd som extra trygghet. För din dator tvärdog, eller hur?
Annars är kassa kondensatorer tydligen ett vanligt problem på iMac, de börjar läcka och ser ut som om toppen ska sprängas, men det är en långsam process, datorn brukar krångla innan den lägger av. Se bild 2. http://cgi.ebay.co.uk/Capacitor-Repair-Kit-for-iMac-G5-Logic-Board-20-17_W0QQitemZ250439665986QQ