onsdag, november 15

Bad vision

Grrrrrr, ringde till optikern igen idag. De där glasögonen jag beställde för 7 veckor sen har fortfarande inte kommit. Jag borde få dem gratis snart... har pajat mina vanliga glasögon och sista paret linser är inne på 1,5 månad nu. Brukar bara kunna ha dem i 3 veckor.

Jaja, med dålig syn öppnade jag dörren när det ringde i alla fall. Förbannade Jehovas Vittnen!!! Men HUR kom ni in? Jag blir arg varenda gång jag ser dem. Det är ett under att de inte släpade med sig den obligatoriska barnvagnen 3 trappor upp! Orkade inte tjafsa med dem ikväll utan tog snällt emot det lilla bladet "Skulle du vilja veta mer om Bibeln?" med god min och tackade artigt nej till erbjudandet att sitta ner med varsin bibel och diskutera om jag hade några frågor.

Nu har mina linser fastnat och jag ska på torsdagssoppa en onsdag.

Inga kommentarer: