måndag, april 20

Jag och Kalle myntade en gång för länge sedan begreppet "naivhumor". Detta är den bästa sortens humor tycker jag. Den innebär att man kommer med otroligt naiva uttalanden som om de vore på största allvar även om man inte är fullt så dum egentligen.

Ett exempel är att jag brukar dricka granatäpplejuice för det motverkar prostatacancer. Det är ju skönt att slippa liksom.

Igår använde jag mig av min naivaste naivhumor. Annika och jag skrattade och Philippe satt tyst. Så tyst att jag kom av mig och glömde lägga skämtet på minnet. Philippe delar inte mina fablesse för denna sortens humor. Inte ens då den väldigt uppenbart går ut på att förlöjliga mig själv.

Mitt liv skulle te sig trist och tråkigt och trist och tråkigt om jag inte hade denna humor så jag tänker fortsätta i annat sällskap.

Igår hörde jag två killar diskutera och den ena gav prov på äkta naivhumor... som sen gick över till att han faktiskt var naiv på riktigt. Den ene killen sprang iväg för att köpa snus men kommer tillbaka tomhänt.

Kille 1: Butiken på hörnan har gått i konkurs.
Kille 2: Hur vet du att den har gått i konkurs?
Kille 1: Du ser ju att den är helt igenbommad, låst överallt.
Kille 2: Ja, men den behöver ju inte ha gått i konkurs för det. Jag menar, ska man nu välja att gå i konkurs så gör man ju det på hösten efter högsäsongen!

Det tyckte jag var roligt i alla fall. Philippe skrattade faktiskt när jag berättade ;)

Inga kommentarer: