måndag, december 8

Woolly snowmen

Philippe har fått en julkalender med en massa pyssel. Jag hinner inte julpyssla så mycket eftersom jag måste plugga. I bakgrunden ses två hyacinter som fanns i gårdagens paket, pepparkaksburken som fylldes med pepparkakor av degen som fanns i lördagens paket och sen naturligtvis dagens pyssel... snögubbar!

Idag har jag hjälpt till att pyssla för jag misstänkte att det skulle vara svårt att få till de där gubbarna av ull som bara låg i stora tussar i paketet. Enkelt var det inte nä! Hur ska man tolka beskrivningen: "Ta en tuss vit ull, nålfilta den till en kropp och nålfilta sen fast en mössa med grå ull..." Vi har nu klurat ut vad nålfilta är och Philippe är glad. Tyvärr så har vi brutit av spetsen på nålen i vårt hejdlösa filtande. Nu har vi bara fem gubbar kvar att göra... med tanke på att en, som ännu inte är klar, har tagit över två timmar så lär det inte bli fler snögubbar. Vi konstaterar att Saphira är dödens lammunge om hon förstör vår woolly snowman.
Så här fina ser de ut på paketet, inte konstigt att jag föll pladask inne på Panduro. Då i tron att det skulle vara två ullkulor som man skulle sy ihop till en snögubbe och sen klistra på hatt, näsa, knapp och ögon. Inget nålfiltande i mina tankar... det hade jag inte en aning om var en familjeaktivitet.

Inga kommentarer: