tisdag, december 16

Philippe, vad gör du!?

Jag vaknade tidigt i morse av att Philippe skakade sängen helt frenetiskt så jag höll på att ramla ur. Förstod inte vad han sysslade med så jag satte mig upp. Men Philippe var inne i badrummet och skulle precis duscha, han rörde inte sängen.

Den omilda väckningen orsakades inte av en galen sambo utan en jordbävning. Den största i Sverige på 100 år. Så tokigt. Nu vet jag med definitiv säkerhet att lägenheten inte är gjord för ett jordbävningsområde, speciellt inte vår sängkonstruktion. Får kanske flytta... det brukar ta lång tid innan Sverige hakar på mode från USA men har vi nu fattat grejen kanske det blir en trend med jordbävningar.

Saphira tittade upp från sin korg under skälvningarna men somnade sen om igen. Det var inte så värst mycket att bry sig om i hennes mening. Tror inte på USA.

Det lite lustiga (nä det var inte lustigt just då) är att vår kökshylla rasade ner häromnatten. Ingen höjdare att mötas av bara kära ägodelar i skärvor blandat med mandel och te på golvet kl 00.20. En salig röra som det tog mig ända till igår att verkligen få undan. De saker som inte gick sönder fick en ny plats i köket och nya planer för framtida skåp tog vid. Men om den där hyllan hade hållit bara ett par dagar till så hade den garanterat åkt i golvet i morse istället. Då hade jag sluppit förbanna mitt sätt att alltid hänga upp hyllor så att det inte håller och istället kunnat skylla på århundradets händelse: Jordbävning i Malmö.

SvD:s syn på saken

Inga kommentarer: