onsdag, oktober 22

En bra låt ska kännas i magen!

På P3 kan man maila in till Morgonpasset och önska låtar. Idag hade en tjej mailat in och önskat en låt med en helt fantastisk motivering:

Det här är den bästa låten, det är en låt för alla årstider och alla sinnesstämningar. Den får det att kännas som en djurpark under revbenen.

Hon valde Hard Rain med Shout out Louds... inget dåligt val alls, förstår precis varför hon känner som hon gör för den... även om jag inte gör det.

Mitt val kommer alltid att falla på Bitter Sweet Symphony med The Verve... det bara är så, jag får en mäktig känsla i hela kroppen varje gång jag hör den låten, den har hängt med sen 1997 så jag antar att det aldrig kommer att gå över. Den har klarat mycket, sommarjobb i Svalöv, Englandsvistelse, alla åren i Lund (med och motgång) och nu Malmö.

Vilken låt tycker du känns som en djurpark under revbenen!?

Inga kommentarer: