torsdag, januari 24

Pengar i limbo

Resan till Tylösand Spa var fantastisk. När vi vid söndagkvällens sista yogapass blev ombedda att släppa alla tankar märkte jag hur avslappnad jag var, jag hade inga tankar på vad som skulle ske dagen efter och instruktörens uppmaning att släppa allt blev nästan störande för de manade istället fram tankar.

Men jag var alldeles varm i kroppen och doftade fräscht av örter och ylang ylang när vi åkte hem.

Så här någon dag senare blir jag lite irriterad dock. Märkte igår att differensen mellan disponibelt och saldo på mitt konto var lite väl stor. Gick in och kollade kontoutdraget och alla inköp jag gjort den senaste tiden var registrerade så när som på nån ynka hundralapp. Funderade på om Tylösands reservation på mitt konto låg kvar (de gör sånt för att försäkra sig om att de får betalt) trots att de sen fått betalt och de pengarna är dragna samt registrerade på mitt konto. Så jag ringde banken och mycket riktigt, det var reservationen som låg kvar. "De enda som kan låsa upp den är personalen på Tylösand". Så jag ringer till Tylösand... ja, men de pengarna har banken så vi kan inte göra något åt det. Det tar några bankdagar innan det där försvinner... ja men har det inte gått ett par bankdagar sen i lördags nu... och varför tar ni inte av de pengar ni redan reserverat när jag betalar?

Vi får se när jag får mina pengar... de skulle ringa banken och försöka lösa det.

Inga kommentarer: