måndag, februari 11

Ny vecka + ny dator = nya tag

Titta! En dator som går att starta... och är det inte den fina studentportalen till Luleå Tekniska Universitet vi ser? Jo! Men tro inte att den fungerar i något annat än Explorer. Kan erkänna att jag blev måttligt förtjust över svaret jag fick från kursansvarige: "Jag har pratat med en av personerna som arbetar med Fronter och han sa att mac-användare brukar få problem. Jag kan erkänna att vi inte har tänkt på att programmen vi ber er installera inte fungerar på mac. Hoppas du kan läsa kursen ändå." Ja... jo nu kan jag det igen.

Helgen har varit precis överfull med aktiviteter så det är först nu som jag sitter ner med datorn och bekantar mig ordentligt med den. Jag har iofs installerat alla nödvändiga program och avinstallerat skräpet redan.

Men det känns ändå konstigt att köpa en teknisk pryl och sen inte ha en sekund att titta på den förrän några dagar senare. Istället för att ta det lugnt och ladda batterierna så fylldes all tid i helgen av fest, spex, FMFS, filmpremiär och däremellan för lite sömn. Vilket leder till att jag idag sitter och känner mig trött och inte alls i fas med vad som måste göras i veckan. Loggade in på de olika kurserna där det poppade upp nya uppgifter jag inte planerat in och idag fick vi nya uppgifter på kursen i Malmö också. När jag inte har kontroll över situationen ger det mig panik. Så jag ska lägga nån timme nu på att planera några veckor framåt så jag slipper överraskningar i fortsättningen.

Inga kommentarer: