onsdag, oktober 4

Intensivt schema

Just nu har vi föreläsning eller seminarie tre gånger i veckan. Dessa baseras på ungefär 150 sidor litteratur som ska refereras, reflekteras och allt möjligt innan lektionen. Läshänvisningarna var till den förra upplagan av en bok så det har varit lite förvirrat... svårt att svara på rätt fråga när man läst fel kapitel typ. Jag har ju varit tokförbannad för att jag var tvungen att köpa alla dyra böcker eftersom allt ska skrivas referensnära. Detta inskränker ytterligare möjligheten att tänka fritt i det som ska skrivas. Men så handlar inte ens böckerna om det vi ska reflektera över! Men det gjorde de idag... för jag läste rätt kapitel. Dessutom var det bara typ 40 sidor. Herregud vad mycket tid jag har haft över idag känns det som. Har kunnat titta på tv utan att efteråt behöva ta upp böckerna igen. Superskönt verkligen.

Nästa vecka kommer bli tjock... en artikel och en metodanalys ska in, grundat på ett ton litteratur och ännu inte gjorda intervjuer, samt ett seminariereferat och en gästföreläsningsreflektion. Blääää. Min rygg kommer att dö!

Därefter ska det skrivas uppsats. Träffade en potentiell handledare idag och det känns bra. Eftersom uppsatsen redan är strukturerad kommer den bli ganska självgående sen. Jag är kär i min egen disciplin!

Inga kommentarer: