måndag, juni 16

Där dog den!

Förra året regnade det så mycket på vattenskidskolan att min telefon tillfälligt la av. Efter nån vecka på torken återhämtade den sig. Idag, första dagen på årets skola, så var det kallt, blåsigt och vi var glada när vi höll på att lägga in båten och ta i grejerna i boden för dagen. Pontus står i båten och kastar upp sakerna på bryggan och jag packar ihop. Då slänger Pontus iväg linan bara lite för långt, jag sträcker mig och ser samtidigt hur min mobiltelefon singlar ner i vattnet. Sen låg den fint där på 4 meters djup tills Pontus var snäll och dök ner efter den. Tyckte att den såg ganska ok ut tills jag drog ifrån linsskyddet... grön sörja täckte linsen. I telefonen var det lite alger... men någon sjötulpan såg jag inte till. Väl uppe med telefonen så började det hagla och ösregna i de där få minuterna som ändå gör att man blir dyngsur och bara vill in. Men vi packade ihop sakerna, jag tog med mig mobilen hem och delade på den för att se om den gick att torka... big NO NO.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra :)... inte ringa i alla fall!

Inga kommentarer: