onsdag, juni 27

Inte den konditionsstarkaste

Lady var med på vattenskidskola idag också och verkade tycka att det var lite trist att sitta i bilen. Så jag tänkte att jag skulle ha henne med på min numera nästan dagliga tur längs ribban.

Så här ser tempot ut när man springer med Lady. Hon är ju inte den snabbaste hunden i stan direkt. I början stannade hon väldigt ofta, sen fick hon en ganska jämn men inte så snabb fart... ville absolut inte springa... Nä, Emma... vi går! Eftersom man måste ha hundar i koppel där ute kunde jag inte släppa henne... när jag blev less på att gå hade jag henne släpandes långt efter i sträckt koppel och när hon sen vägrade att springa mer satte hon sig ner och gick sen motvilligt i hyfsad takt. Maxhastighet 12 km/h... men som sagt, det var ju inte så länge, kanske den sista kilometern tillbaka till Klaus.

Sen la hon sig i skuggan och höll sig där tills det var dags att åka hem. Vi åkte hem efter lunch också. Det blåste upp som bara den och började regna så det var inte alls roligt att vara ute. Är tacksam för att jag hade golfbag med regnkläder i liggandes i bilen. :)

Inga kommentarer: