söndag, april 13

Något slitna

Fick just ett samtal från en trött Philippe. Han är ensam kvar i lägenheten och fixar med det första lagret vitolja i vardagsrummet. Han lät en aning uppgiven då oljningen inte var lika enkel som förra veckan. Dels är det ett mycket större rum och sen har trägolvet betett sig annorlunda denna gången också. Vi vet inte vad det är för skillnad egentligen. Men lacken har varit mycket svårare att få bort och dessutom så har den stora slipmaskinen gjort streck i varje planka. Ajaj! Men det kommer ändå att bli så otroligt mycket bättre än vad det var innan och förmodligen kommer det inte att synas så mycket i slutändan.

Själv lämnade jag byggarbetsplatsen vid kl 15. Hade en Luleå-tenta att ta hand om. Så jag gick hem, spände upp ögonen med tandpetare så att jag inte somnade och satte mig och läste i nån timme för att sen kunna skriva tentan på 90 minuter. Tappade upp ett bad och slängde i en badbomb någonstans i halvlek och fick ny energi. Vad allt går mycket lättare när man luktar som en nyponros och är varm i hela kroppen :)! Skrev tentan och tror väl att det gick ganska bra. Det är 20 frågor som slumpas fram ur en hög med frågor. Normalt så ska det vara en övervikt flervalsfrågor och inte så många frågor med längre svar. Självklart så fick jag 4 flervalsfrågor och resten var jag tvungen att skriva långa svar på. Men nog tusan kunde jag svara på olika typer av förbättringscykler inom Lean och hur Scania använder sig av Lean principer :)

Nu ska jag SOVA!

Inga kommentarer: