söndag, december 16

Julfest och gran

Igår var det julfest med Aderton och detta året lyckades vi hålla oss undan från precis alla larm. Vi höll till i låga delen av Gasquesalen istället för det traditionella inspektorshyllan. Men nu kunde vi stänga av larmet och sen förbjöd vi tomtebloss.

Men det var en väldigt lyckad fest med hemmagjord (Dan-made) glögg och snaps. Vissa blev mer runda under fötterna än andra, en del kom i säng... andra inte. Jag tillhör kategorin som blev lagom rund under fötterna och kom i säng med borstade tänder och allt. Idag har varit en ganska skön dag där jag känner mig lite slö snarare än bakis.

Åkte in till Lund för att hämta min bil och passade på att plocka med mig en gran på vägen hem igen. Det är den absolut finaste gran jag någonsin haft. Synd bara att min julgransfot precis som förra året är för grund (jag har övergett den läckande julgransfoten nu) så granen är inte så stabil. Den har vält en gång redan. Oj med vatten det blev på golvet! Men nu har jag klätt den och ska bara ta bort lite barr från golvet runt omkring... sen ska jag fundera på om jag vågar ge den vatten igen... det måste den ju ha om den ska hålla sig fin liksom.

Jag har inte kunnat använda mig av den fina mattan som jag skulle ha under granen heller. Den blev dyngsur när allt havererade första gången... hänger på tork nu och det finns inte stora chanser att den kommer in under granen nu.

Några bilder på granen eller gårdagens fest blir det inte för jag har lämnat in min mobil på lagning nu äntligen. Tack Annika för att jag får låna din gamla mobil så länge... långt mycket bättre än en Nokia 1101!

Inga kommentarer: