fredag, september 14

Ayia Napa 2007

På order av pappa som trodde att jag slutat blogga och ville se bilder från Turkiet... de kan han titta länge efter för det var inte där vi var ;)

Ok... hotell Maistros, det var där vi bodde. Havet rakt fram, poolen inne på gården till höger. Vi bodde i en lite lyxigare bungalow.

I den lite lyxigare bungalowen fick man lyxfrukost... bröd utan fiber med fulnutella (Hazella) och banan.

Huskatt #1

Där var ganska många katter så plötsligt trodde jag att en hade gjort nåt stort på klinkersen... men så började det hela röra på sig och det var en otroligt ful larv istället.

Här finns stora häckar med sånt jag odlar i kruka... pelargonhäck was a first for me.


Huskatt #2, vi brukade ha fyra på vår lilla altan men vi såg säkert tio olika katter... de försökte alla se jättesöta ut så att de skulle få smaka vår kvällsmat... men sen jag bjudit både på ärta och brödbit med pleasure och det inte verkade falla i smaken så fick de skylla sig själva!

Min sko gick sönder och jag var tvungen att laga.

Vi var på Nissi Beach och badade, läste sönder böcker och studerade vältrimmade unga män göra mer eller mindre graciösa svanhopp från klippan en bit ut. Man kan gå ut till den lilla ön vid lågvatten men inte vid högvatten.

Vi drack turkosa drinkar med sprucken grädde...

vi (hrmm Annika) drack fulcosmo i ölglas och med mest lime...

...vi blev inte jätteimponerade av mängden gratis shots man kunde få... 1997 var mer mitt år för sånt..
...vi käkade jellyshots...

...och vi dansade i såpbubbelhav på Starsky.

Men mest av allt så dracks det vatten, åts yoghurt och bulle, badades i poolen eller i havet... ofta lite halvsovandes på varsin luftmadrass, lästes böcker och lyssnades på Roxettes fenomenala album Look Sharp!

Inga kommentarer: